GARSO ZONA 2006 eng
MENININKAI    

Kovo 10 d., M.Žilinsko galerija
Nepriklausomybės a. 12, Kaunas

GyS – Gytis Skudžinskas, meninio veiksmo ir eksperimentinės elektroninės muzikos projekto skalsiu pavadinimu Šalikapalikau narys. Audiovizualiniai projektai, CD leidyba, tarptautiniai festivaliai. Vienas iš Klaipėdos kultūrinių komunikacijų centro (www.kulturpolis.lt) narių. Nuo 2002 metų žinomas kaip solo atlikėjas įvairiuose gitarinės elektroakustikos ir aplinkos įrašų projektuose. Šalikapalikau darbai išleisti Austrijoje („05x05“, Hau Ruck), Italijoje („Caligraphy“, Blade Records), Vokietijoje (“Boutique de penseemagique”, Verato Project). Nepamirštant ir juvelyriškos rankinės šilkografinės leidybos, kuria jaukiai – maloniai stebina Gyčio leisti CD.
Apie sceną:
http://vilma.cc/balsas/modules.php?name=News&file=article&sid=80&
mode=&order=0&thold=0

 

Orlandas Narušis – ne tik erdvės, pastatų, bet ir garso architektas. Architektūriškos, erdviškos ir hipnotizuojančios multi-medijuotos Orlando garsinės vizijos skleidėsi festivalių “Jauna muzika”, “Centras”, “Baltas triukšmas”, “Ex-pansija” ir kt. metu. Pastaruoju metu girdėtas rečiau, o tai, ką sugrojo smagiose Antano Jasenkos jubiliejinėse iškilmėse galerijoje “ARTima”, žada kažką neeilinio ir “Garso zonai”: kažką preciziškai sukarpyto stereo audio sistemoms ir savo estetika primenančio architektoniškų erdvių pjūvius.

 

Bumšteinas & Dombrovsky – Audiovizualinis netiesinio mikso projektas “Before and After”.
Artūras Bumšteinas – eksperimentinės elektroninės muzikos renginių ir projektų organizatorius (No Video-No Noise, Audio Shrift, massON, Chaos?, Life After the Earthquake, Experimental Sound Mixer, Audio Shrift ir kt.), vienas iš audiovizualinio projekto G-Lab narių. Aktyvi veikla garso bei video meno srityse, kompozicijos studijos muzikos akademijoje, elektroakustinės kompozicijos, garso/vaizdo/teksto santykių tyrimai.
http://www.bumstein.com/art/
http://www.mixthemixthemix.com/
http://www.mic.lt/lit/11_04.htm Atitaisant sąmoningą korektūros klaidą, originalus teksto pavadinimas turėtų būti: Antanas Jasenka ir Artūras Bumšteinas šiuolaikinės elektroninės muzikos kontekstuose.
Apie sceną:
http://vilma.cc/balsas/modules.php?name=News&file=article&sid=80&mode=&order=0&thold=0

 

Antanas Dombrovskis – žongliruotojas įvairios stilistikos garsais, ne kartą pastebėtas kaip DJ, prisimenamas iš egzotiškos audio-eksperimentų būdelės “Virpesys” ir iki šiol ten aptinkamas. Kartais tampa matomas ir kaip vizualiųjų menų scenos atstovas.

 

 

Gas of Latvia (Latvija) – “Garso zonos” svečiai iš Latvijos. Ilgą laiką tai buvo Andzonio Indanso solo projektas, vienas pastebimiausių Latvijos eksperimentinėje scenoje, dalyvavęs žymaus Rygos medijų centro RIXC projektuose, tarptautiniame festivalyje “Art + Communication”. Jeigu išmoktume žaisti domino žodžiais, kuriais kartais kalbama apie šiuolaikinę elektroniką, “Gas of Latvia” stilių apibūdintume taip, kaip siūlo pats Andzons: ambient’inis hipnonoise su melancholiškomis melodijomis. Panašią stilistiką “Gas of Latvia” išlaiko ir tapęs pakankamai egzotišku duetu – skaitmeninį ar analoginį elektroninį garsą papildo Oskars Poikans su savadarbiais pučiamaisiais, liaudiškai – triūbomis, kurių ilgiausia siekia 13 metrų ilgį.
www.gassound.lv

 

Ruta Remake – “Garso zonos” svečiuose – Nomedos ir Gedimino Urbonų projekto Ruta Remake eksperimentinės muzikos kūrybinės laboratorijos merginoms vaizdinės medžiagos pristatymas. Festivalio organizatoriams susimąsčius apie dalyvių patriarchatą, kartu su Nomeda ir Gediminu Urbonais bei eksperimentuojančiomis merginomis toliau plėtojame temą, kurios pagrindinis klausimas yra: „kodėl elektroninės muzikos scenoje tiek mažai moterų ir merginų?“.


Kovo 11d., M.Žilinsko galerija,
Kaunas , Nepriklausomybės a. 12

Audio_z – “Garso zonos” kuratorius Tautvydas Bajarkevičius. Įvairūs naujų medijų, garso, vaizdo, teksto sumanymai ir projektai: nuo eksperimentinio radijo iki rašytinių tekstų. Dalyvauja įvairiuose su garso menu sietinuose naujųjų medijų projektuose ir festivaliuose: RAM6 ( Vilnius), “Clicks, Cuts and Critical Noises” (workshopas festivalyje “Avanto”), “Particle Wave” (workshopas festivalyje “PixelAche”, Helsinkis). Šiuolaikinis menas, elektroninės muzikos įvykiai. Garsuose – skaitmeniniai ritmai, šilta organika, intuityvi logika.
Weblogas: http://audio-z.livejournal.com
Apie sceną:
http://vilma.cc/balsas/modules.php?name=News&file=article&sid=80&mode=&order=0&thold=0

 

PB8 – Andrius Rugevičius, kartu su NSG (Nepriklausomų stebėtojų grupe) ir ŠMC TV plėtojantis Workshow konceptą (neseniai apsilankiusį Roterdame ir transliuotą per www.explodingtelevision.net), rengęs žymiąsias Elektrodienas, geltonais taksi važiavęs į trienalės BMW atidarymą, čiaudėjęs greituoju lekiančių mašinų montažu pro Seimo tunelio nosį ir per Centras ’05 grojęs taip, kad Pėdsakas iš omni.lt Saulėgrąžų, “jei būtų moteris, oranžiniu lūpdažiu ant Galerijos sienų būtų nupiešęs jo vardą”. Vienas didžiausių elektronikos nomadų – iš tų, kuriems itin sunku rasti vietą aprašymuose ir apibrėžimuose.
Vaizdas – Korb , Rimas Lukavi čius . www.korb.lt

 

Atrac – Denisas Šafoval, sutiktas “Virpesyje”, kur pradėjęs baltai triukšmauti. “Baltas triukšmas” vėliau jo iniciatyva persikėlė ir į Birštoną. Kartu su Vaclovu Nevčesausku “Paralelinės progresijos 3 ir t.t.” ŠMC Denisas parodė įspūdingą garso-vaizdo instaliaciją “Realus efektas”. Girdėtas daugmaž visuose įmanomuose tęstiniuose eksperimentinės scenos įvykiuose. Dažnai kažką transliuoja iš savo winamp’o: http://84.32.130.153:8000. Groja įvairiai, nors mėgsta sodrius karpinius iš garso mūšų, o kartais – monotoniškai triukšmingą audio hipnozę.

 

Skardas – mums irgi šiek tiek netikėta, bet jį vėl bus galima išgirsti gyvai. Daugelis žinojo apie jį gerokai prieš jo albumą “Neocron” (2003, Dangus Records). Tuometiniuose IDM ir industrinės scenos top’uose jis buvo nr.1. Yra grojęs vienam koncerte su Biosphere (sako, neblogiau už juos). 2004m. jo garsus mes aprašėm taip: “nuo ekspresyvaus industrinio techno iki atmosferinės ambient muzikos; nuo "suvaldyto triukšmo" ir house ritmikos, iki "lengvai klausomos elektronikos" (easy listening electronica). Tai savotiškas idm, glitch ir eksperimentinės elektronikos stilistinis darinys”. Šiemet mes tik žinom, kad turėtų būti gerai.

 

 

Andrey Kiritchenko (Ukraina) – – tikėjomės pristatyti gyvai, bet p askutinėmis dienomis paaiškėjus, kad šis vienas iš ilgai lauktų festivalio svečių, deja, negalės atvykti ir groti gyvai, jis specialiai „Garso zonai“ paruošė eksperimentinę kompoziciją, kuri bus atlikta bendradarbiaujant su Donatu Juodišiumi, kurio vaizdo improvizacijos bus gyvai atliekamos su iš anksto įrašytu Andrey Kiritchenko garsu.
Prieš keletą metų Andrey Kiritchenko buvo vienintelis pasaulyje daugiau mažiau žinomas Ukrainos scenos atstovas. Dabar tiek jis, tiek jo label’as www.nexsound.org jau yra laikomi savitu eksperimentinės elektronikos reiškiniu ne tik Europoje. Šiek tiek slūgstant minimalaus post-techno bangai, jos elektroninis skambesys įgauna originalius pavidalus, kuriais vaišina ir Andrey Kiritchenko. Andrey Kiritchenko bendradarbiavęs su Lietuvoje jau apsilankiusiais Francisco Lopezu, Kimu Cascone, Jeffu Suraku, taip pat su Aleksejum Borisovu, Franzu Pomassl ir kitais. Jis grojęs gausybėje tarptautinių festivalių, o jo darbai išleisti įvairiose eksperimentinės elektronikos leidyklose.
www.nexsound.org
www.nexsound.org/akir


Vaizdas

Juodo – Donatas Juodišius, gyvos VJ strategijos, skaitmeninio vaizdo manipuliacijos. Donatas su “Garso zona” nuo pat 2003-iųjų. Bendri projektai su Gintu K, Audio_z.


Kovo 19d., INTRO / Menų spaustuvė
Maironio g. 3, Vilnius

Antanas Jasenka - jeigu vėl perrašinėtume iškalbingą Antano CV, galėtume pradėti taip: “soliniai Antano Jasenkos albumai išleisti Rusijoje, Vokietijoje, Amerikoje ir Lietuvoje; kompozitoriaus kūriniai atliekami daugelyje Europos šalių ir JAV. Muzika transliuojama viso pasaulio radijo stočių – nuo Lietuvos radijo iki BBC –šiuolaikinės muzikos programose. Autorius yra sukūręs muzikos kino filmams, animacijai, teatrui (išskirtini "Girių Giesmė", rež. G. Padegimas; "Įstabioji ir graudžioji Romeo ir Džiuljetos istorija" pagal W. Shakespeare'ą, rež. O. Koršunovas). Kompozitorius pelnęs nemažai prizų ir premijų už savo kūrinius: Lietuvos kompozitorių sąjungos geriausio metų kūrinio konkurse jam skirta pirma vieta už elektroakustinį kūrinį "DEUSEXMACHINA" (2002); F.Šuberto draugijos premija naujų kūrinių kategorijoje už kūrinį "AMBIENT" (1998); Muzikos fondo premija už kūrinį "SENOVINĖS GIESMĖS" (1995); "Tylos" premija už kūrinį "ARYAS" (1994)”.
Tik pridursim, kad Antanas visada bent viena koja buvo eksperimentinės scenos tapsme ir vyksmuose.
Plačiau apie tai:
http://www.mic.lt/lit/11_04.htm. Atitaisant sąmoningą korektūros klaidą, originalus teksto pavadinimas turėtų būti:Antanas Jasenka ir Artūras Bumšteinas šiuolaikinės elektroninės muzikos kontekstuose.
http://www.mic.lt/c_jasenka.htm
www.entity.be/entity
http://www.entity.be/entity/releases/release36.htm
Apie sceną:
http://vilma.cc/balsas/modules.php?name=News&file=article&sid=80&mode=&order=0&thold=0

 

Darius Čiuta – click&cut, microsound stilistika, konceptualus garso menas. Vienas konceptualiausių „Garso zonos“ dalyvių. Nuo 9-o dešimtmečio pabaigos kartu su grupe naj Darius Čiuta buvo žinomas kaip vienas ryškiausių triukšmo muzikos kūrėjų Lietuvoje, tačiau vėliau pasuko prislopintų, netiesinėmis struktūromis pasižyminčio garso eksperimentų link. Gali būti, kad yra ten ir dabar. 2005-ųjų vasarą, Kauno M.Žilinsko galerijoje, koncerte MIKRO padarė tylią ir beveik niekieno nepastebėtą revoliuciją šiuolaikinėje elektroninėje muzikoje, pristatydamas savo darbą „SOUND“. Nuo to laiko tapo neprognozuojamas. Daug kieno leistas, daug su kuo grojęs kartu, daug kur buvęs ir dalyvavęs.
Apie koncertus su Kouhei Matsunaga ir Juozu Milašiumi: http://www.culture.lt/lmenas/?leid_id=2962&st_id=2968&txt=matsunaga
Apie sceną:
http://vilma.cc/balsas/modules.php?name=News&file=article&sid=80&mode=&order=0&thold=0
Daugiau – žurnale Tango (2002).

 

Gintas K - žinomas dėl aktyvios koncertinės veiklos, su garsu susijusių akcijų bei performansų, garso instaliacijų, tarptautinių leidybinių bei internetinių projektų, dalyvavimo tarptautiniuose festivaliuose. Stilistika: minimalistinio techno, industrinio skambesio, eksperimentų dažniais mišinys – nuo visiškai "išgrynintų", minimalistinių garso takelių iki ekspresyvių, perkrautų garso struktūrų. Gintas K yra išleidęs 5 albumus Europos ir JAV leidyklose. Beveik paraleliai “Garso zonai” Portugalijos leidykloje “Cronica Electronica” išleidžiamas dvigubas Ginto K CD, naujausi albumai - “Lengvai” ir “60 x 1”. Darbai pristatyti įvairiose pasaulio šalyse, tarptautiniuose festivaliuose, tarp jų ir „Transmediale“ (Berlyne). Anksčiau intensyviai eksperimentuodavo nervų ląstelėmis ir fizinėmis būsenomis. Po truputį lengvėja, tačiau nuo to darosi tik įdomesnis.
Daugiau info:
http://www.smic.lt/htm/menininkas/gintas_k.htm
http://www.cronicaelectronica.org/_/_/art/gintask.html
Apie sceną: http://vilma.cc/balsas/modules.php?name=News&file=article&sid=80&mode=&order=0&thold=0

 

Frans de Waard akaFreiband (Olandija) – “Garso zona” džiaugiasi galėdama pristatyti vieną žymesnių eksperimentinės elektronikos žvaigždžių Europoje. Freiband yra naujausias Frans de Waardo solinis projektas. Frans de Waardas yra muzikinių projektų Kapotte Muziek, Beequeen, Goem įkūrėjas. Jis yra žinomo internetinių recenzijų portalo Vital Weekly įkūrėjas ir vienas iš labiausiai pripažintų eksperimentinės elektronikos kritikų. Jo solo projektas Freiband buvo inspiruotas kasetinių analoginių remiksų, tačiau pritaikytas skaitmeninės muzikos kontekstui. Pasinaudodamas Bequeen smaple’ais, Frans de Waardas perdirbo juos taip, kad gitara, būgnai, elektriniai vargonai tapo beveik neatpažįstami, o rezultate girdėjosi šilto atspalvio glitch – “popmuzikos” (“pop” labiau nuo angliško popping sounds nei nuo populiariosios muzikos) derinys. Freiband yra išleistas 12k, Mille Plateaux, Cronica Electronica ir kitų garsių leidyklų. Freiband projekte Frans de Waardas yra remiksavęs Mathieu/Ehlers, Super Furry Animals, Mist, Merzbow, New Bloackders, Andrey Kiritchencko, TV Pow ir grojo gyvai su Kouhei Matsunaga. Frans de Waardas pristatęs projektą Freiband Olandijoje, Japonijoje, festivalyje Mutek (Kanada). Ilgai norėjęs groti Lietuvoje, Frans de Waard’as pagaliau čia.
http://www.cronicaelectronica.org/_/_/art/freiband.html
http://www.12k.com/term/term02.htm