ŠIANDIEN:       
ŠIUOLAIKINIO MENO INFORMACIJOS CENTRAS
 
Menininkas
Vytautas Žaltauskas
 

Asmeninė info:
Gimė: 1970 02 26 Kaune.

Adresas:
Amatininkų 6, Čekiškė.
Tel. (8-3
7) 56 03 29.
El. paštas: Vytaszalt@takas.lt

Studijos:
1996 - Vilniaus dailės akademija.
1996 - Zalcburgo vasaros akademija, Austrija.

Darbas:
1997 – 2000 - Kauno dailės gimnazija. Mokytojas

Apdovanojimai, stipendijos:
1996 - Kultur Kontakt stipendija, Austrija.
1999 - Prahos Šiuolaikinio meno centro stipendija, Čekija.

Svarbiausios parodos:
1995 – Personaliniė akcija “Pokalbis”. Sereikiškių parkas, Vilnius.
1995 - Akmens simpoziumas. Kankaanpaa, Suomija.
1996 - “Žalčio atminimui”(kartu su S. Teitelbaumu). “Alcatraz”galerija. Zalcburgas, Austrija
1997 - “Daugiakalbiai peizažai”. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius.
1997 – Rytų Europos skulptūros simpoziumas “International ‘97”. Sokrato skulptūrų parkas. Niujorkas, JAV.
1997 - Didžioji Diuseldorfo dailės paroda. Kunstpalast, Diuseldorfas, Vokietija.
1998 – “Sutemos”. Šiuolaikinio meno centras, Vilnius.
1998 - “Kartūs žaislai”. Naujoji dailė iš Lietuvos. Giedre Bartelt galerija. Berlynas, Vokietija.
1998 - “Beveik apčiuopiama”(kartu su A. Andziulyte). “Kauno lango” galerija.
1998 - Tarptautinis skulptūros simpoziumas “Gintaro kelias”. Hradecas prie Moravos, Čekija.
2000 – Skulptūros parkas. St. Ulrich bey Steyr, Austrija.
2001 – “Personalinis judesys”. Paveikslų galerija, Kaunas.
2001 - “Plokštumos”. V. Žaltausko objektai ir E. Mikalauskio grafika. “Kauno lango”galerija.

Daugiau apie menininką:
“Kompozicija su sfera”
“Kompozicija su sfera” buvo sukurta kaip tęsinys darbui “Vieno daikto formos”.
Norėjau plačiau išbandyti kupolo formos teikiamas galimybes.
Sfera ar fomos negatyvas pasižymi tuo, kad žvelgiant vidun negalima apčiuopti tikrojo formos gylio, netgi esant atitinkamam apšvietimui atrodo, tarsi forma išsipučia ir iš negatyvo virsta pozityvu. Kitas, mane dominęs aspektas buvo garsas, t.y. aidas, kurį įmanoma sukelti balsu, judesiu formos viduje ar išorėje. Šiuo atveju sfera atliko milžiniško garsiakalbio vaidmenį. Pats objektas primena skrybėlę, atremtą į vertikalią keturkampę koloną. Dvi figūros, kurios galėtų virsti į visą seriją besidriekiančių erdvėje formų.

“Išnaudoti norai”
Kurį laiką domėjausi erdvės užvaldymu linija ar forma. Taip gimė serija darbų, kuriais bandoma “įtempti” erdves. Vienas tokių darbų – “Išnaudoti norai”. Iš metalo iškaliau tris žiedo formos objektus, kuriuos kabinau ant sienose įtvirtintų kablių. Taip atsirado ovalios metalinės linijos, kurių pasikartojantys susikirtimai ir ritmas primena įmesto akmens sujudintą vandenį. Formos dauginamos ne tik metalo žiedais, bet ir nuo objektų kritančiais šešėliais.

“Metras”
Šis darbas buvo sukurtas atsiradus poreikiui linija užvaldyti erdvę ir suteikti kitokį mastelį landšaftui – kalnuotai vietovei Hradece prie Moravicų (Čekija). Reikėjo sukurti objektą, kuris pabrėžtų įspūdingo kraštovaizdžio mastelį erdvės ir laiko prasme. Pasirinkau 40 metrų ilgio medžio kamienų konstrukciją ir uolą. Tai atvira erdvė, matoma iš daugelio taškų. Balta linija tarytum “įsikuria” prie uolos. Nejunti nei svorio, nei pakankamai didelio mastelio (darbo aukštis 10m.). Tai kaip didžiulis dailidės metras, pamirštas kūrybiniame įkarštyje.

“Jungtys”
Darbo “Jungtys” vieta – Alpių kalnai Austrijoje, kur gamta - ypatingai sterili. Šiam darbui panaudojau kalto, lankstyto, surūdijusio, nelygaus paviršiaus metalo derinį. Svarbi darbo dalis yra lygi žalia nuokalnė ir kalnų masyvai, dunksantys antrame plane. Darbo formatas nėra didelis, jis – kaip puošni votis kalnų fone.

“Des Toilettes”
Tai darbas – reklaminė iškaba n-tajam viešnamiui. Moteris čia sulyginama su mokamu tualetu. Minimalistinėmis primonėmis pabrėžiama grynai utilitarinė funkcija.
(metalas, veidrodiniai atspaudai, akvarelė, aliejiniai dažai) 80x120x100
2001m.

“Saugumo klausimas”
Pati šio darbo konstrukcija yra nesaugi, darbas paremtas ir pusiau pakeltas kabo ore.
Panaudotos nuotraukos iš žurnalų, atspaustos tirpdant spaustuvinius dažus. Parinkti atvaizdai vienaip ar kitaip susiję su “gyvenimo būdo”žurnaluose peršamu “saugumo” modeliu - lieknėjant, mylint ar šokant, įsivaizduojant gyvenimą akmeninėse pilyse ir t.t.
( metalas, veidrodiniai atspindžiai, pieštukas, aliejiniai dažai) 100x120x70
2001m.

“Taškas”
“Tašku” paprastai vadinama vieta, kurioje bet kuriuo paros metu galima įsigyti nelegaliai pagaminto ar parduodamo alkoholio. Šis objektas labiausiai iš visų trijų serijos darbų panašus į menamą reklaminę iškabą, parvirtusią kažkur patvory. “Taškas”, kuris kaip mitologinis dievas iškyla nakties vidury pagavus “kablį”.
(metalas, veidrodiniai atspaudai, aliejiniai dažai, akrilas) 60x120x80
2001 m.

 

 


Taskas


Wishes


Sphere

 
©ŠMIC. Dizainas: C4, Lunikai